<img height="1" width="1" src="https://www.facebook.com/tr?id=317364502331729&ev=PageView&noscript=1" />

Moje porady

Podjadanie

Dzień dobry, od kilku miesięcy próbuję schudnąć. Staram się stopniowo wprowadzać zdrowe nawyki jednak największy mój problem to podjadanie. Czy zna Pani jakiś skuteczny sposób aby ograniczyć podjadanie w ciągu dnia? Bardzo dziękuję za odpowiedź.

Pani Olgo,

Podjadanie między posiłkami to bardzo częsty problem, z którym mierzy się wiele osób na początku swojej drogi z odchudzaniem. Niestety stanowi ono jedno z największych zagrożeń dla uzyskania oczekiwanego efektu ponieważ dostarcza ,,nadprogramowych'' kilokalorii zwykle z produktów, które niekorzystnie wpływają nie tylko na naszą masę ciała ale również zdrowie (to po co sięgamy najczęściej to przeładowane cukrem, solą oraz niezdrowymi tłuszczami przekąski, niedostarczające żadnych wartości odżywczych naszemu organizmowi). Nic jednak straconego ponieważ podjadanie to tylko nawyk a nad każdym złym nawykiem możemy pracować. Co więc polecam zrobić w pierwszej kolejności? Na pewno należało by zacząć od przeanalizowania swojej diety pod kątem kaloryczności. Zwykle podjadanie wynika z niedostatecznej ilości kilokalorii w głównych posiłkach - czyli najzwyczajniej w świecie jemy za mało wtedy kiedy tych kilokalorii powinniśmy spożyć najwięcej. Warto też zadbać o odpowiednie odstępy pomiędzy posiłkami - zbyt długie przerwy między posiłkami powodują spadki glukozy we krwi co sprzyja powstawaniu tak zwanego ,,wilczego'' głodu. Należy też zwrócić uwagę czy nasze posiłki nie są zbyt monotonne - często jedzenie w kółko tego samego wyzwala w nas chęć na podjadanie. Nudna, monotonna i nieurozmaicona dieta wiąże się również z niedostatecznym spożyciem składników odżywczych, które w dalszej perspektywie rzutuje niekorzystnie na nasze zdrowie. Problem podjadania pojawia się, też często w momencie, w jesteśmy np. zajęci oglądaniem telewizji czy przeglądaniem Internetu - zwykle podczas tych czynności zjadamy znacznie większe ilości jedzenia a co więcej jest to na tyle nieświadome, że bardzo szybko znowu jesteśmy głodni ponieważ nasz organizm z opóźnieniem dostaje sygnał do mózgu o uczuciu sytości - co więc robimy? podjadamy!

I na koniec bardzo ważny aspekt czyli woda!. Należy pić wodę małymi łykami przez cały dzień - bardzo często mylimy uczucie pragnienia z głodem. Popijana regularnie w ciągu dnia woda, wypełnia nasz żołądek dając uczucie sytości dzięki czemu unikniemy chęci na podjadanie.

Owoce wieczorem

Dzień dobry, chciałabym się zapytać czy jedzenie owoców po godzinie 16 będzie wpływało negatywnie na odchudzanie?

Dzień dobry,

Pani Marto jeśli jest Pani zdrowa i nie ma żadnych problemów z gospodarką węglowodanową pora jedzenia owoców nie będzie miała żadnego wpływu na proces odchudzania. To co decyduje o skuteczności odchudzania to ilość spożywanych kalorii w ciągu dnia a nie pora zjadania określonych produktów. Będąc na diecie redukcyjnej możemy jeść owoce o dowolnej porze dnia ale pamiętajmy o tym żeby nie były one podstawą naszej diety.

Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ